Mandaly v kvintě
Ve čtvrtek 3. června bylo nádherné počasí, čehož využila i naše třída 5.E a na Sokolském ostrově jsme se pustili v hodinách výtvarné výchovy, pod vedením paní Krhounkové, do tvorby mandal. Obdivovat jsme mohli krásné, všemožně barevné, křídami vytvořené obrazce na zemi, anebo mandaly větší a dost netradiční, vytvořené našimi těly. Ty nakreslené dělaly radost kolemjdoucím až do prvního deště, ty z těl dělaly největší radost nám při jejich tvorbě. A proč zrovna mandaly? Účastníme se totiž v rámci angličtiny eTwinningového projektu s tématem ´Healthy Mind´, a jak jistě většina z Vás tuší, mandala je indický obrazec s mnoha významy, mimo jiné v západní kultuře související s relaxací a čistou myslí. Pomáhá nám udržet si balanc a klid a pokud je opravdu povedená, dokáže potěšit nejen mysl, ale i oko. Tak co myslíte, splnily ty naše účel?
Anna Myšáková
Rad
Mandalas in Kvinta
On Thursday 3June it was really beautiful weather which our class 5.E took advantage of and so in our Art lessons we set off for an outing to Sokolský ostrov to create mandalas.We could admire beautiful, splendidly colourful, chalk-made shapes on the ground or mandalas much larger and really untraditional - formed by our bodies. The ones drawn on pavements had made joy to random passers-by until the first rain. The ones made by human bodies made joy to us while we were creating them. And why exactly mandalas? We have been participating in an English eTwinning project called Healthy mind and as all of you probably know, the mandala is a shape of an Indian origin with many meanings. Whereas in western culture it is linked with relaxation and clear mind. It helps us maintain our composure and inner peace and if it is really well-made, it can please not just only the mind, but also the eye. So what do you think? Did our mandalas meet their purpose?
Petra Skříšovská
Rad